Monday 12 January 2015

Atap GCI Egal


Atap tanah liat...saya memilih atap CGI Egal Series yang berwarna hitam semi glaze. Dalam gambar ....yang tengah.

Sebulan lepas kami ke Kelantan memilih atap, mula mula tengok Monier flat...Cosmopolitan kalau tak silap, kemudian beralih kepada TBF Zen Tiles, Last...Encik Khalid tokey Kedai Drexham Kota Bharu telefon saya yang GCI keluarkan flat roof Egal Series tanah liat.

Kemudian bermulalah episod memilih warna. Warna yang menjadi idaman saya sejak dahulu kala ialah dark grey...Kononnya modern...Warna yang ada hitam dan silver grey untuk semi glaze. Yang lain saya tak berkenan. Sekejap nak warna kelabu...sekejap nak warna hitam, last sekali saya oder warna hitam setelah berhari hari sample atap warna kelabu silver yang diberi oleh Encik Khalid saya belek belek kat rumah, Sample warna hitam takde, yang ada hanya contoh rumah yang guna atap Egal warna hitam. Nasib baiklah Encik Khalid tahan sabar. Hantar wassup gambar atap dan gambar rumah yang guna atap tersebut.

Banglo di Gua Musang yang menggunakan atap GCI Egal warna hitam.



Semalam atap dah sampai, sibuk pulak oder kayu untuk sangkut atap, Atap sampai... kayu pulak tak cukup...Maklumlah banjir, semua tergendala. Tukang pun conti.

No comments:

Post a Comment