Sunday 21 December 2014

Mencari Tukang

25. 9.2013

Mendapatkan no telefon ‘kepala tukang’.

 ‘Kepala tukang tersebut telah di ‘recommeded’ oleh seorang ustazah yang juga telah menggunakan khidmat tukang tersebut. Menurut beliau, tukang tersebut boleh dipercayai, jujur, dan berkemahiran.
Saya menelefon ‘kepala tukang’ untuk sekadar  berjumpa dan sekadar mengenal ‘muka’  ‘kepala tukang tersebut bukannya untuk terus berjanji mengambil beliau membina rumah saya.
Saya menelefon. Beliau bertanya apa urusan saya. Urusan nak bina rumah ke?
Ya…(Dalam hati, tak, sekadar nak jumpa jer…aduh, kantoi) Bila nak bina rumah…Awal tahun depan, selepas musim hujan…Kalau macam tu, tak boleh, sekarang saya sedang bina sebuah rumah, tahun depan saya dah janji dengan orang nak bina satu rumah, Saya ni jenis yang buat rumah satu, satu, lepas siap satu, baru saya boleh janji dengan orang, bimbang saya tak sempat buat…
Kalau begitu takpelah, saya nak jumpa jer, sekadarr nak tanya berkenaan proses bina rumah, tak boleh ke…

Boleh, boleh.
Alhamdulillah…lega. Dah dapat green light dari kepala tukang untuk berjumpa.

No comments:

Post a Comment